وي اضافه کرد: نقطه آغاز جهاني شدن پذيرفتن زمينه هاي تحولات است،ما متاسفانه خيلي از پديده ها در فکر و کلامان است و در عمل به آن عمل نمي کنيم و به همين دليل در مباحث حرفه اي حضور جدي نداريم و رفتار غير حرفه اي مي کنيم.
روستا با اشاره به لازمه جهاني شدن گردشگري ايران تاکيد کرد: مديريت تحول، لازمه جهاني کردن گردشگري ايران است و نيازمند بستر سازي است.
وي با اشاره به تعريف جهاني شدن افزود: جهاني شدن به معناي فروپاشي انواع مرز ها و بازگشت بشر جهاني و جهان بشري از طريق دگرگون کردن و شدن نظام هاي موجود در يک دوره گذار و شکل گيري نظمي نوين با 4 ويژيگي است.
وي ادامه داد: نظام مندي متفاوت، قانون مندي متفاوت، نيازمندي متفاوت و توانمندي متفاوت از 4 ويژگي جهاني شدن است.
روستا اضافه کرد:گردشگري جهاني تحت تاثير عوامل محيط ملي و بين الملل قراردارد و لازمه تحول در گردشگري ملي به جهاني، مديريت محيط است و براي اين کار بايد گروه هاي برجسته تحقيقات و مطالعات جهاني داشته باشيم.
عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي تاکيد کرد: امروزه مديريت گردشگري را در3 حوزه تقسيم مي کنندو آن عبارت است از مديريت تقاضا، عرضه و دادو ستد.
ودر پايان صحبت هايش گفت: تحول در حوزه گردشگري نيازمند نوآوري، خلاقيت و شکوفايي است و خلاقيت يعني زايش ايده و نوآوري است.
در ادامه اين نشست، محمد حسن کرماني، رئيس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي با ارائه آماري از ميزان سفر د ردنيا گفت: صادرات خدمات 35 درصد آمد را به خود اختصاص داده است./102
انتهای پیام/